Dana 2. studenog, u Gradu Virovitica, oko 11,10 sati, 52-godišnjakinja je upravljajući osobnim automobilom u kružnom toku uzrokovala prometnu nesreću s vozilom hitne medicinske pomoći, na kojem su za vrijeme obavljanja službenih zadaća posebnim uređajima bili uključeni svjetlosni znakovi – plave bljeskalice i zvučni znakovi. Do prometne nesreće je došlo nakon što se je 52-godišnjakinja, koja se vozilom kretala kružnim tokom, pomaknula uz desni rub kolnika kako bi propustila vozilo s prednošću prolaska, a da bi odmah potom započela radnju skretanja u lijevo. Osobnim automobilom, prednjim lijevim dijelom udarila je u desni bočni dio vozila hitne medicinske pomoći.
U prometnoj nesreći nastala je samo materijalna šteta, a vozači su alkotestirani bez reakcije na alkohol.
Protiv 52-godišnjakinje podnesen je prekršajni nalog zbog utvrđenih prekršaja, za koje je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama propisana novčana kazna u iznosu od 260,00 eura.
Ponašanje u prometu prilikom susreta s vozilom s prednošću prolaska
Vozila s pravom prednosti prolaska su vozila koja daju posebne zvučne i svjetlosne znakove plave boje. Kad posebnim uređajima daju svjetlosne ili zvučne znakove, na vozila s pravom prednosti prolaska ne primjenjuju se odredbe o ograničenju brzine, o propuštanju vozila i prednosti prolaska, o zabrani pretjecanja i obilaženja kolone vozila ili na pješačkom prijelazu ili prelaženju iz trake u traku, o zabrani presijecanja kolone pješaka, obvezi vezivanja sigurnosnim pojasom te zabrani uporabe mobitela.
Vozila s pravom prednosti prolaska imaju prednost prolaska pred svim vozilima osim pred vozilima pod pratnjom i vozilima koja voze kroz raskrižje gdje se prometom upravlja semaforima ili znacima ovlaštene osobe. To mogu biti vozila službe hitne pomoći, vozila sanitetskog prijevoza, vatrogasne službe, civilne zaštite, unutarnjih poslova, odnosno policije i vojne policije.
U susretu s vozilima s pravom prednosti prolaska vozač mora smanjiti brzinu i povećati pozornost prema tim vozilima te omogućiti prolazak i prema potrebi zaustaviti svoje vozilo dok ta vozila ne prođu. Da bi omogućili prolaz vozilima s pravom prednosti prolaska kad posebnim uređajima daju svjetlosne i zvučne znakove, pješaci su se dužni skloniti, a druga vozila propustiti na način da se vozila u desnoj prometnoj traci pomiču udesno, a vozila u lijevoj prometnoj traci ulijevo.
Kako bi na cesti s dvosmjernim prometom, koja ima samo po jednu prometnu traku za promet vozila u jednom smjeru, omogućili prolazak vozilima s pravom prednosti prolaska točnije formirali tzv. hitni koridor, vozila se u smjeru kretanja pomiču udesno. Pomoću tih koridora vozila s pravom prednosti prolaska dolaze sigurnije i znatno brže nego da se probijaju kroz prometnu gužvu i zastoje.
(PU VPŽ)