
U Maloj gradskoj vijećnici danas su potpisani ugovori o dodjeli financijskih sredstava za programe i projekte udruga u 2025. godini. Gradonačelnik Saša Rister potpisao je ugovore s predstavnicima udruga čiji su projekti uspješno prošli javni poziv i ostvarili pravo na sufinanciranje iz gradskog proračuna. Ukupno 18 udruga dobit će financijsku potporu za provedbu svojih aktivnosti, a Grad Orahovica za tu je namjenu osigurao 24.545 eura. Riječ je o programima i projektima od interesa za opće dobro, koje udruge provode na području grada – od kulturnih i sportskih događanja, do društvenih i humanitarnih inicijativa.
„Sukladno sredstvima predviđenima u proračunu Grada Orahovice, raspisali smo javni poziv za projekte udruga. Ukupan iznos koji smo ove godine osigurali iznosi 24.545 eura,“ izjavio je gradonačelnik Rister. Dodao je kako je najmanji iznos koji se mogao dodijeliti iznosio 135 eura, dok je najveći iznos bespovratnih sredstava po projektu bio 2.800 eura. Najveća ukupna vrijednost projekta koji se mogao prijaviti iznosila je 6.700 eura.
„Zaprimili smo ukupno 20 prijava, od kojih su 18 bile važeće jer se odnose na udruge s područja našega grada. Dvije prijave nismo mogli prihvatiti jer nisu ispunjavale taj osnovni uvjet,“ pojasnio je Rister. Svi valjani projekti su odobreni, a raspoloživa sredstva u cijelosti su raspodijeljena. „Ove godine u proračunu smo predvidjeli 10 % više sredstava za rad udruga, što je omogućilo da svaka udruga dobije veći iznos nego prethodne godine. Neke udruge ostvarile su i znatno veće potpore,“ dodao je gradonačelnik.
Osvrnuo se i na situaciju iz prethodne godine: „Nažalost, tri udruge prošle godine nisu opravdale cijeli iznos dobivenih sredstava. Ove godine primijenili smo princip umanjenja – iznos koji nije bio utrošen prošle godine odbijen je od maksimalnog iznosa koji su mogli dobiti ove godine,“ objasnio je Rister te naglasio važnost namjenskog trošenja sredstava.
„Ta sredstva su javna, pripadaju svim našim sugrađanima i moraju biti iskorištena isključivo za projekte za koje su dodijeljena. Na taj način olakšavamo kontrolu i osiguravamo bolju pripremu za buduće natječaje,“ dodao je. Također je pojasnio da udruge mogu pravdati sredstva odmah po završetku projekta, bez potrebe čekanja novog javnog poziva, što dodatno pojednostavljuje administraciju i buduće prijave.
Na kraju, gradonačelnik je zahvalio svim prijaviteljima:
„Zahvaljujem svim udrugama koje su se prijavile na natječaj, čestitam onima koje su ostvarile potporu te im želim puno uspjeha u provedbi projekata. Ako imate bilo kakva pitanja ili nejasnoće, slobodno dođite u Grad – cilj nam je da svi zajedno radimo transparentno i odgovorno,“ zaključio je gradonačelnik Saša Rister.