
U drugoj polovici 2025. godine očekuje nas niz strateški važnih poziva koji najavljuju intenziviranje ulaganja u gospodarstvo, inovacije, zelenu i digitalnu tranziciju. Na temelju indikativnih planova poziva (PKK) i Integriranog teritorijalnog programa (ITP), pripremili smo pregled najvećih i najrelevantnijih poziva koji se planiraju u 3. i 4. kvartalu 2025. godine.
U nastavku donosimo pregled šest ključnih natječaja koji zaslužuju posebnu pažnju prilikom planiranja projektnih prijedloga za kraj 2025. godine ili početka 2026. godine.
JAČANJE STRATEŠKIH PARTNERSTVA ZA INOVACIJE U PROCESU INDUSTRIJSKE TRANZICIJE – FAZA II
Planirani početak poziva: 20. studenoga 2025.
Zatvaranje poziva: 10. veljače 2026.
Tip poziva: Otvoreni (privremeni)
Alokacija sredstava: 100.000.000,00 EUR
Intenzitet potpore: do 50 % prihvatljivih troškova
Opći cilj poziva:
Podrška strateškim partnerstvima za inovacije u svrhu razvoja novih proizvoda i usluga u okviru prioritetnih niša i regionalnih lanaca vrijednosti Panonske, Sjeverne i Jadranske Hrvatske.
Specifični ciljevi:
Razvoj i jačanje istraživačkih i inovacijskih kapaciteta te primjena naprednih tehnologija.
Prihvatljivi prijavitelji:
Poduzetnici (nositelj konzorcija – velika tvrtka ili MSP koja ima sjedište ili podružnicu u NUTS 2 regiji u industrijskoj tranziciji)
Prihvatljive aktivnosti:
- -Aktivnosti istraživanja i razvoja (industrijsko istraživanje, eksperimentalni razvoj i izrada studije izvedivosti).
- -Aktivnosti ulaganja u infrastrukturu za testiranje i eksperimentiranje.
Napomena:
Poziv se provodi u okviru Integriranog teritorijalnog programa (ITP), a usmjeren je na jačanje inovacijskih kapaciteta u regionalnim gospodarskim sustavima, što ga čini posebno relevantnim za poduzetnike koji djeluju unutar definiranih tematskih niša.
RAZVOJ TURISTIČKE INFRASTRUKTURE I PROIZVODA ZDRAVSTVENOG I AKTIVNOG TURIZMA
Planirani početak poziva: 1. listopada 2025.
Zatvaranje poziva: 1. prosinca 2025.
Tip poziva: Otvoreni (privremeni)
Alokacija sredstava: 40.000.000,00 EUR
Intenzitet potpore: do 85 % prihvatljivih troškova
Opći cilj poziva:
Poticanje uključivog i održivog gospodarskog i socijalnog razvoja te socijalnog uključivanja stanovništva kroz turizam, a posebno u područjima koja se u velikoj mjeri oslanjaju na turistički ekosustav kroz osiguranje infrastrukturnih preduvjeta za razvoj novih diverzificiranih turističkih proizvoda i usluga koji se temelje na autentičnosti i tradicionalnim vrijednostima lokalnih zajednica
Specifični ciljevi:
Jačanje uloge kulture i održivog turizma u gospodarskom razvoju, socijalnoj uključenosti i socijalnim inovacijama.
Prihvatljivi prijavitelji:
Jedinice lokalne samouprave (JLS)
Prihvatljive aktivnosti:
- -Obnova, rekonstrukcija, prenamjena i izgradnja objekata javne turističke i sportske infrastrukture
- -Nabava opreme i digitalnih alata za razvoj novih poslovnih modela
- -Priprema studija, analiza i ostale potrebne dokumentacija te druge potporne aktivnosti.
Napomena:
Poziv pridonosi ostvarivanju ciljeva zelene i digitalne tranzicije kroz održive modele upravljanja turističkim resursima i razvoj infrastrukture usmjerene na zdravlje, aktivan život i lokalne posebnosti.
ULAGANJA MALIH, SREDNJIH I VELIKIH PODUZETNIKA U PRELAZAK NA KRUŽNO GOSPODARSTVO
Planirani početak poziva: 31. listopada 2025.
Zatvaranje poziva: 31. siječnja 2026.
Tip poziva: Otvoreni (privremeni)
Alokacija sredstava: 16.300.000,00 EUR
Intenzitet potpore: do 75 % prihvatljivih troškova
Opći cilj poziva:
Potaknuti gospodarstvo na prijelaz prema održivijim i učinkovitijim modelima poslovanja kroz razvoj proizvoda i usluga koji podržavaju kružno gospodarstvo te smanjuju negativan utjecaj na okoliš.
Prihvatljivi prijavitelji:
Mala, srednja i velika poduzeća
Prihvatljive aktivnosti:
Ulaganja malih, srednjih i velikih poduzetnika u prelazak na kružno gospodarstvo
Napomena:
Ovaj poziv predstavlja izvrsnu priliku za poduzetnike koji žele unaprijediti svoju proizvodnju ili uslugu u smjeru smanjenja otpada, povećanja reciklaže, korištenja sekundarnih sirovina te općenito resursno učinkovitijeg poslovanja.
ULAGANJE U OIE ZA KRAJNJE KORISNIKE (MIKROSOLARI, DIZALICE TOPLINE I SL.) ZA JAVNE USTANOVE
Planirani početak poziva: 3. studenoga 2025.
Tip poziva: Otvoreni (privremeni)
Alokacija sredstava: 40.000.000,00 EUR
Intenzitet potpore: do 50 % prihvatljivih troškova
Opći cilj poziva:
Ulaganje u povećanje kapaciteta proizvodnje i korištenja energije iz obnovljivih izvora.
Prihvatljivi prijavitelji:
Javne ustanove
Prihvatljive aktivnosti:
- -Ugradnja mikrosolarnih sustava
- -Ugradnja dizalica topline
- -Puštanje sustava u rad
Napomena:
Poziv je prilika za javne ustanove da smanje troškove energije i istovremeno doprinesu nacionalnim i europskim energetskim i klimatskim ciljevima. Fokus je na jednostavnim, učinkovitim i brzo implementabilnim tehnologijama.
ULAGANJE U CESTOVNI PROMET S NULTIM EMISIJAMA STAKLENIČKIH PLINOVA
Planirani početak poziva: 4. kvartal 2025.
Tip poziva: Javni poziv – bespovratna sredstva
Alokacija sredstava: 45.000.000 EUR
Intenzitet potpore: nije specificirano (pretpostavka do 60–80 % ovisno o vrsti prijavitelja – čeka se točan poziv)
Opći cilj poziva:
Ulaganje u vozila s nultim emisijama kod korisnika koji rade veliku kilometražu svojim vozilima za obavljanje posla.
Prihvatljivi prijavitelji:
- -Taxi prijevoznici
- -Vlasnici dostavnih vozila
- -Vlasnici dostavnih vozila i nuditelji usluga dijeljenja – car sharing ili bike-sharing shema
Napomena:
Poziv je posebno relevantan za subjekte u prometu i logistici koji žele modernizirati svoju flotu, ostvariti značajne uštede u troškovima goriva i aktivno pridonijeti ciljevima klimatske neutralnosti.
PODRŠKA DIGITALIZACIJI POSLOVANJA MSP-OVA U PROCESU INDUSTRIJSKE TRANZICIJE PANONSKE HRVATSKE
Cilj natječaja
Predmet Poziva: Pozivom će se osigurati pružanje podrške MSP-ovima u procesu njihove digitalne tranzicije, prema nišama više dodane vrijednosti regionalnog gospodarstva Jadranske, Panonske i Sjeverne Hrvatske, pritom doprinoseći horizontalno S3 viziji i transformacijskim ciljevima S3 tematskih prioritetnih područja.
Svrha Poziva: Ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu i sustave te vještine MSP-ova, a posebno poduzetnika početnika, s ciljem modernizacije proizvodnih procesa, značajnog unapređenja modela poslovanja ili razvoja usluga.
Prihvatljive aktivnosti i Prihvatljivi prijavitelji
PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI
- MSP-i uključujući novoosnovana poduzeća koji na dan objave Poziva ima registrirano sjedište ili podružnicu u Panonskoj, Jadranskoj ili Sjevernoj Hrvatskoj.
- Za potrebe ovog Poziva, novoosnovana poduzeća su poduzeća osnovana najviše 36 mjeseci prije dana podnošenja projektnog prijedloga.
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI:
- Uvođenje digitalnih rješenja u proizvodne i/ili poslovne procese poduzeća sa ciljem inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja što uključuje:
– Izradu/razvoj/nabavu digitalnih rješenja i tehnologija novih za poduzeće sa ciljem inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja
– Implementaciju i integraciju digitalnih rješenja i tehnologija u postojeće ili nove informatičko-komunikacije sustave sa ciljem inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja
- Savjetodavne usluge povezane sa uvođenjem ili upotrebom digitalnih rješenja i tehnologija, uključujući izradu digitalnih strategija poduzeća
Budžet i intenzitet potpore
Budžet:
Ukupna alokacija Poziva: 30.000.000,00 EUR.
MIN potpora: 20.000 EUR
MAX potpora: 120.000 EUR
Intenziteti potpore za MSP:
Intenzitet potpore | Veličina poduzeća |
Do 50 % prihvatljivih troškova | Srednja poduzeća |
Do 65 % prihvatljivih troškova | Mala poduzeća |
Do 80 % prihvatljivih troškova | Mikro poduzeća |
Intenzitet potpore za MSP-e START UPE (do 36mj. starosti)
Intenzitet potpore | Veličina novoosnovanog poduzeća |
Do 55 % prihvatljivih troškova | Srednja poduzeća |
Do 70 % prihvatljivih troškova | Mala poduzeća |
Do 85 % prihvatljivih troškova | Mikro poduzeća |
Prihvatljivi troškovi
Prihvatljivi troškovi u okviru aktivnosti 1.: Uvođenje (nabava i implementacija) digitalnih tehnoloških rješenja, opreme i sustava u proizvodne i/ili poslovne procese poduzeća , uključujući ulaganja u komplementarne vještine zaposlenika
- troškovi nabave standardnih i softvera dizajniranih po mjeri za potrebe korisnika (uključujući i njegovo instaliranje)
- troškovi za licence za nabavu ili nadogradnju softvera (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja razdoblja provedbe projekta)
- troškovi korištenja usluga računarstva u oblaku (nabava u razdoblju od najviše od dana nabave usluge do kraja razdoblja provedbe projekta)
- troškovi nabave aplikativnih mrežnih rješenja i licenci (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja trajanja provedbe projekta)
- troškovi nabave i stavljanja u rad računalne opreme (hardware), isključivo za potrebe provedbe projektnih aktivnosti
- edukacija zaposlenika povezana s nabavom digitalnih rješenja i tehnologija, kao dio isporuke usluge do najviše 10% vrijednosti projekta
Prihvatljivi troškovi u okviru aktivnosti 2.: Savjetodavne usluge povezane s uvođenjem ili upotrebom digitalnih rješenja i tehnologija, uključujući izradu digitalnih strategija poduzeća
- usluge izrade planova i strategija digitalizacije poduzeća, planova za učinkovitije korištenje resursa, automatizaciju procesa i organizaciju poslovanja i sl. (prihvatljivo do najvišeg iznosa troška od 2.000 eura).
Neizravni troškovi po fiksnoj stopi do visine od 5 % prihvatljivih izravnih troškova projekta – troškove uredskog prostora (najam prostora, režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl. te troškove održavanja uredskih prostora za potrebe provedbe Projekta.
(inkubatorivpz.hr)