U petak, 28. studenoga 2025. godine, u Multifunkcionalnoj dvorani u Orahovici održana je 5. sjednica Gradskog vijeća Grada Orahovice pod predsjedanjem predsjednice Vijeća Ivančice Grgić. Na sjednici je sudjelovalo svih 13 vijećnika, čime je potvrđen kvorum za odlučivanje.
Sjednica je započela izvješćem Mandatne komisije o promjenama u sastavu Vijeća. Zbog mirovanja mandata dosadašnjeg vijećnika Vlade Karakaša, na temelju Zakona o lokalnim izborima, u Gradsko vijeće ušao je novi vijećnik s liste SDP-a, Ivan Zeman, koji je pred vijećnicima položio svečanu prisegu.
Nakon što je većinom glasova potvrđena opravdanost hitnog postupka za dio točaka te jednoglasno usvojen predloženi dnevni red, Vijeće je jednoglasno usvojilo zapisnik s 4. sjednice Gradskog vijeća.
Strategija upravljanja imovinom vraćena na doradu
Pod drugom točkom dnevnog reda našla se Strategija upravljanja i raspolaganja imovinom u vlasništvu Grada Orahovice za razdoblje od 2026. do 2030. godine. Izvjestiteljica Dajana Šalek iz Jedinstvenog upravnog odjela pojasnila je kako se radi o strateškom dokumentu koji se, sukladno Zakonu o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, donosi za višegodišnje razdoblje.
Dio vijećnika otvorio je pitanje treba li strategija biti donesena na 5 ili 10 godina, pozivajući se na zakonske odredbe i praksu drugih gradova, ali i ukazao na pojedine nedostatke u samom tekstu dokumenta (zastarjele formulacije i neusklađene dijelove). Nakon rasprave, Gradsko vijeće je jednoglasno odlučilo odgoditi odlučivanje o ovoj točki do sljedeće sjednice te zatražilo dopunu i doradu prijedloga.
Odluka o financiranju političkih stranaka i plan djelovanja u slučaju prirodnih nepogoda
Treća točka odnosila se na Odluku o raspoređivanju sredstava za redovito godišnje financiranje političkih stranaka i članova izabranih s Liste grupe birača zastupljenih u Gradskom vijeću Grada Orahovice za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2026. godine. Gradonačelnik Milan Babac naglasio je da je riječ o zakonskoj obvezi i uobičajenoj godišnjoj odluci, koja je usvojena jednoglasno.
Vijećnici su potom jednoglasno usvojili i Odluku o donošenju Plana djelovanja u području prirodnih nepogoda za 2026. godinu. Gradonačelnik je istaknuo da je riječ o standardnom godišnjem dokumentu kojim se propisuju mjere i aktivnosti u slučaju elementarnih nepogoda, a koji se sukladno zakonu donosi do kraja studenoga svake godine.
Reciklažno dvorište povjereno tvrtki Papuk d.o.o.
Pod petom točkom dnevnog reda Gradsko vijeće je raspravljalo o prijedlogu Odluke o povjeravanju reciklažnog dvorišta grada Orahovice na upravljanje trgovačkom društvu Papuk d.o.o. Orahovica.
Izvjestiteljica Irela Strabić pojasnila je da se radi o točki od posebne važnosti zbog rokova provedbe projekta – do kraja godine moraju biti ispunjeni uvjeti za završetak, uključujući pravomoćnu uporabnu dozvolu i upis reciklažnog dvorišta u odgovarajući očevidnik. Odluka predstavlja podlogu za sklapanje ugovora s komunalnim društvom, a ujedno definira temeljne elemente budućeg upravljanja reciklažnim dvorištem. Nakon kraće rasprave, vijećnici su odluku usvojili jednoglasno.
Vrijednost boda komunalne naknade povećana za oko 13 posto
Šesta točka dnevnog reda odnosila se na Odluku o vrijednosti boda (B) za obračun visine komunalne naknade na području Grada Orahovice. U ime Odbora za komunalne djelatnosti prijedlog je obrazložio predsjednik Odbora Radoje Medenica, podsjetivši da je riječ o temi o kojoj se raspravlja već dulje vrijeme, posebno u kontekstu zahtjeva Udruženja obrtnika za rasterećenjem gospodarstva i izmjenom komunalnih zona.
Prema usvojenoj odluci, vrijednost boda povećava se s 0,39 na 0,44 eura, što predstavlja rast od približno 13 posto. Gradonačelnik Babac istaknuo je da je pri određivanju iznosa uzeta u obzir ukupna inflacija od 2018. do 2025. godine (oko 26 posto), te je odlučeno da se vrijednost boda korigira otprilike za polovicu tog iznosa, kako bi povećanje bilo što podnošljivije za građane.
U raspravi su dio vijećnika izrazili zabrinutost da će povećanje vrijednosti boda prije donošenja konačne odluke o novim zonama i koeficijentima dovesti do većeg opterećenja građana, dok će istodobno, nakon rasterećenja poduzetnika, doći do smanjenja prihoda proračuna. S druge strane, predstavnici vladajuće većine naglasili su kako je cilj rasteretiti gospodarstvo, potaknuti ulaganja i zapošljavanje te dugoročno osigurati stabilnije prihode grada.
Odluka o vrijednosti boda za obračun komunalne naknade usvojena je većinom glasova – 11 vijećnika glasalo je „za“, jedan je bio protiv, a jedan suzdržan.
Vrtić „Palčić“ u fokusu: rasprava o nedostacima nakon rekonstrukcije
Pod sedmom, zadnjom točkom dnevnog reda, Gradsko vijeće raspravljalo je o Informaciji o stanju izvedenih radova u sklopu projekta „Rekonstrukcija građevine javne i društvene namjene – predškolska ustanova, Dječji vrtić druge skupine – Dječji vrtić ‘Palčić’ Orahovica“. Izvjestiteljica je bila predsjednica Gradskog vijeća Ivančica Grgić, a na sjednici su sudjelovale i ravnateljica vrtića Ivana Radočaj Tokić te voditeljica projekta ispred Grada Orahovice Irela Strabić.
Predsjednica Vijeća podsjetila je da su se, još od otvaranja rekonstruiranog vrtića, na sjednicama i u javnosti više puta spominjale primjedbe na kvalitetu izvedenih radova i uvjete u kojima borave djeca. Vijećnici su u materijalima dobili pisano očitovanje ravnateljice vrtića, očitovanje voditeljice projekta te dopise izvođača radova i nadzora.
Vijećnica Valentina Špalj iz dopisa ravnateljice izdvojila je niz problema: pojavu vlage, mane na stolariji, poteškoće s klima uređajima, nedovršen sustav ventilacije, podizanje pločica na terasi te neispravnosti vanjske i unutarnje hidrantske mreže.
Ravnateljica Ivana Radočaj Tokić navela je da je problem s vlagom bio posebno izražen tijekom ljetnih mjeseci, dok je zgrada bila zatvorena, te da se situacija poboljšala nakon početka redovitog korištenja prostora. Dio vijećnika upozorio je, međutim, da među roditeljima i odgojiteljima i dalje postoje pritužbe na vlagu u pojedinim skupinama.
Radoje Medenica u raspravi je naglasio kako je, prema dostupnim podacima, evidentiran veći broj nedostataka na objektu te postavio pitanje na temelju čega je vrtić dobio uporabnu dozvolu, kao i koliko će sanacija svih uočenih problema stajati gradski proračun. Zatražio je da Vijeće dobije uvid u zapisnik o primopredaji objekta, kao i u dokumentaciju nadzornog inženjera.
Voditeljica projekta Irela Strabić pojasnila je svoju ulogu u provedbi projekta: od prijave na natječaj i sklapanja ugovora, preko pripreme tehničkog pregleda do ishođenja uporabne dozvole. Navela je da je izvođač radova, tvrtka Roje Gradnja d.o.o., dao jamstveni rok u trajanju od 49 mjeseci, što je bilo jedan od kriterija pri javnoj nabavi. Prema riječima Strabić, nakon što su u radu vrtića uočeni problemi, Grad je pisanim putem pozvao izvođača da u jamstvenom roku otkloni nedostatke, no reakcija je izostala.
Istaknula je da se, s obzirom na to da je riječ o specifičnim tehničkim sustavima (osobito hidrantskoj mreži i instalacijama), planira angažirati neovisnog ovlaštenog stručnjaka koji bi objekt pregledao, utvrdio stvarno stanje i izradio troškovnik potrebnih radova, kako bi Grad mogao dalje postupati i po tehničkoj i po pravnoj liniji.
U raspravu su se uključili i vijećnici koji su naglasili razliku između formalne odgovornosti stručnog nadzora i izvođača radova, te političke i moralne odgovornosti gradskog vodstva u trenutku puštanja zgrade u rad. Dio vijećnika istaknuo je kako nedostaci na objektu ovakve namjene – u kojem svakodnevno boravi velik broj djece – dodatno pojačavaju potrebu za potpunom transparentnošću i žurnim postupanjem.
Gradonačelnik Milan Babac naglasio je da su problemi stvarni i da će, ako se u suradnji s nadležnim inspekcijama ne otklone, postojati rizik da se objektu ograniči ili zabrani korištenje. Naglasio je da se, uz primjenu jamstvenih rokova i raspoloživih pravnih mehanizama, mora poduzeti sve da se osigura puna sigurnost djece i zaposlenika, a da teret eventualnih dodatnih troškova, koliko god je moguće, ne padne na teret građana.
Na kraju rasprave predsjednica Vijeća Ivančica Grgić zaključila je da se o ovoj točki ne glasuje, budući da je bila informativnog karaktera, ali je najavila daljnje korake. Kao prioritet je istaknuto pribavljanje detaljnog očitovanja stručnog nadzora, angažiranje ovlaštenog stručnjaka radi procjene stanja i troškova sanacije te nastavak informiranja Gradskog vijeća i javnosti.
Sjednica Gradskog vijeća zaključena je u 19:05 sati. Predsjednica Vijeća najavila je da će sljedeća sjednica, na kojoj se očekuje razmatranje proračuna i drugih važnih akata, vjerojatno biti održana sredinom prosinca.
